Болка: Опиоидите са по -опасни от очакваното

Лариса Мелвил завърши стажа си в редакционния екип на . След като изучава биология в университета „Лудвиг Максимилианс“ и Техническия университет в Мюнхен, тя първо се запознава с цифровите медии онлайн във „Фокус“, а след това решава да научи медицинска журналистика от нулата.

Повече за експертите на Цялото съдържание на се проверява от медицински журналисти.

Мюнхенстеснени зеници, бавно дишане, нарушено съзнание до кома и смърт от дихателна недостатъчност - с опиоидно отравяне не трябва да се пренебрегвате. Но не само високите дози са опасни, дори малки количества могат да причинят отравяне, показва скорошно проучване.

Опиоидите са от съществено значение за борбата с болката в наши дни и лекарите все по -често ги предписват. Тъй като особено в случай на тежка и особено хронична болка, опиоидите често са спасител на последната инстанция за много пациенти. Но броят на предозирането също се е увеличил. Дебора Фултън-Кехо от Училището по обществено здраве на Университета във Вашингтон в Сиатъл и нейните колеги изследваха количествата, които могат да бъдат опасни, и степента, в която взаимодействат с други лекарства.

Винаги рисковано за използване

Предишни проучвания показват, че редовната употреба на високи дози опиати е много опасна и може да доведе до нефатални и фатални предозиране или отравяне. Новото сега е, че отравянето се случва не само при редовни потребители, но и често при хора, които са приемали опиоидни препарати само в остри случаи или на нередовни интервали.

За изследването изследователите анализираха броя на рецептите за опиати и нефатални отравяния в щата Вашингтон между 2006 и 2010 г. Екипът регистрира общо 2250 отравяния с опиати. От тях 35 % могат да бъдат приписани на метадон, който е известен като заместващо лекарство и се използва също като обезболяващо. Останалите 65 % се дължат на други опиоидни болкоуспокояващи.

Отравяне дори от малко количество

От пациентите, които са използвали опиоидни болкоуспокояващи, различни от метадон, само 44 % са редовни потребители, които са приемали висока доза за повече от 90 дни през предходната година. Освен това само 17 % са приемали доза от повече от 120 милиграма на ден през седмицата преди отравянето. При най -малко 28 процента дори малкото количество от по -малко от 50 милиграма еквивалентна доза морфин е довело до отравяне. Това означава: Количеството опиоидно лекарство, взето от изследваните лица, съответства на силата на 50 милиграма чист морфин. Единицата на еквивалентна доза морфин улеснява сравняването на различни опиоиди.

Рискована комбинация

Проучването дава и друг резултат: почти половината от пациентите, претърпели отравяне, са приемали успокоителни през същия период. Едновременната употреба на двете лекарства може да доведе до отравяне, казват изследователите.

Изискват се нови насоки

„В указанията би имало смисъл да се спомене, че в допълнение към продължителната употреба на големи количества опиоиди, относително ниските дози, приети остро или нередовно, могат да причинят опиоидно отравяне“, казва Фултън-Кехо. Освен това тя изисква указанията също така да посочват риска от едновременно приемане на успокоителни.

Групата на опиоидите

Опиоидите включват естествени и синтетични вещества, които имат морфиноподобни свойства и се свързват с опиоидните рецептори. Добре известни представители са например бупренорфин, трамадол и фентанил. Областта на приложение е широка и варира от болки в гърба до туморни болки до палиативна медицина. Много хора имат голяма полза от болкоуспокояващите ефекти. Но страничните ефекти са обширни и съществува риск от отравяне. Ако последното се случи, са необходими незабавни действия. След това пациентът трябва незабавно да потърси медицинска помощ.

Източници:

Fulton-Kehoe D. et al.: Опиоидни отравяния в Medicaid на щат Вашингтон: тенденции, дозиране и насоки. Медицински грижи. doi: 10.1097 / MLR.0000000000000384

Прессъобщение от WOLTERS KLUWER HEALTH от 15 юли 2015 г.

Тагове:  болница Новини предотвратяване 

Интересни Статии

add
close

Популярни Публикации